czwartek, 12 listopada 2009

Aya RL - "Nie zostawię", "Pogo I"

Tym razem nie tłumaczenie, a dwa teksty z Czerwonej płyty (1985) Aya RL, autorstwa Pawła Kukiza:

Aya RL - Nie zostawię

Gdy oddasz mi swe nadzieje i sny
Powiem Ci
Bądź chłodem nad wodą
W każdy duszny dzień
I bądź szczelną zasłoną
Ochroń dom przed złem

Ja
Dam Ci ogień
Dam Ci żar
Jeśli zechcesz
Zamienię się w wiatr
I uniosę nad strach

Ty
Nie bój się burz
Nie bój się słów, strasznych snów
Jestem tu
Swoją głowę
Wtul pod mój płaszcz
On da Ci noc
Ciepły schron w każdy czas

Ja
Nie wypuszczę Twych rąk
Nie zostawię
Przeniosę nad smutkiem
Nad pustką
Zbuduję Ci most

O, ja
Nie wypuszczę Twych rąk
Nie zostawię
Przeniosę przez życie
Nad śmiercią
Zbuduję Ci most


Aya RL - Pogo I

Gdy zgadzasz się z każdą okazją
Nie wiesz, co to znaczy upaść i wstać
Gdy zgadzasz się na wszystko z góry
Nigdy nie przepadniesz bez wieści za dnia
Gdy mówisz "tak" na każde słowo, na każde słowo i na każdy czyn
Gdy żyjesz tak, masz zapewnioną na mogile ilość swych dni

Gdy mówisz "nie", wiesz co to znaczy
Być albo nie być, kochać i kląć
Gdy mówisz "nie", wiem, że nie czekasz na przeznaczenie
Walczysz o los
Gdy mówisz "nie", to jesteś gotowy
Zawsze gotowy, by odejść stąd
Gdy mówisz "nie", nigdy nie przegrasz
Choćbyś miał zginąć

Gdy mówisz "nie"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz